Pagina's

donderdag 5 augustus 2010

Time-lapse

Misschien hebben jullie hier wel eens van gehoord. Via vriend/collega fotograaf Kim Dalmeijer werd ik door dit time-lapsen getriggerd...letterlijk want dankzij het lenen van zijn remote trigger (met timer) heb ik m'n eerste time-lapse foto's en filmpje weten te maken. Zoals misschien bekend ben ik altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen in de fotografie en dus moet ook dit onderdeel onderzocht worden ;-). Er zijn natuurlijk tig onderwerpen te verzinnen om je op uit te leven maar waar begin je met zoiets? Als kind had ik al een enorme fascinatie met wolken en wolkenluchten dus heb ik dit onderwerp gekozen voor mijn eerste time-lapse. Na ruim drie kwartier op een verlaten landweggetje te hebben gestaan, had ik genoeg fotomateriaal verzameld voor dit onderstaande filmpje. Daarna begon het te regen en trok de lucht volledig dicht. Het leek er op dat ik precies op tijd was met het vastleggen van deze arriverende buienlucht. Zie hierbij het resultaat. (Hier ook te downloaden in breedbeeld en HD te bekijken).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten