Pagina's

dinsdag 10 augustus 2010

Nieuwbouw

Deze week staat bijna volledig in het teken van nieuwbouw fotografie. Door een grote bouwonderneming en verschillende makelaars ben ik gevraagd een aantal foto's te schieten van hun nieuwe projecten. Het werd een echte uitdaging (zoals altijd ;-) Het eerste project ging om het Lookwartier in Doetinchem. Daar staan (gelegen aan een smal straatje) hele leuke, kleurrijke en hoge woningen. Precies tegenover deze woningen is de bouw nog volop aan de gang en is het dus één grote bouwput. Om deze smalle hoge woningen toch goed op de foto te kunnen krijgen moest ik zover naar achteren gaan staan dat ik vast tegen het hek stond van het bouwterrein...dat was nog niet genoeg...dusss moest ik het bouwterrein maar op! Zo heb ik mijzelf tussen allerlei steigers en op allerlei verdiepingen geworsteld om alles er goed op te krijgen. De marge die ik daarbij had was erg klein omdat ik ook nog over de afzetting heen moest fotograferen. Daarom kwam de hoogtemast goed van pas! Of dat dit al niet uitdagend genoeg was moest ik me ook nog eens een slag in de rondte retoucheren omdat er op alle ramen van die 'makelaarsbordjes' zaten...muurvast! Zelfs met m'n McGyver mes kreeg ik ze niet los. Daarna in dat zelfde straatje nog een prachtige modelwoning gefotografeerd (allemaal in HDR).

Vandaag zat ik op een ander bouwproject genaamd Solaris in Dieren. Dit luxueuze appartementen-complex heeft werkelijk een schitterend uitzicht over de IJssel. Ik heb me daar uren vermaakt (ok, ook omdat ik meteen verdwaald was en de plattegrond niet begreep). Nadat ik de hulptroepen had ingeschakeld ging het beter. Er staan natuurlijk nog geen nummers vermeld op de appartementen...dus is het even zoeken geblazen. Zo heb ik weer even de sfeer mogen proeven op de bouw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten