Pagina's

donderdag 31 december 2009

Kleurrijk


Zo bijna op de laatste dag van het jaar zat ik wat de experimenteren met 2 Canon 580 flitsers. Toen een goede vriendin (Yvette) van mij spontaan op de koffie kwam was zij natuurlijk meteen het haasje haha. Zonder enige voorbereiding en/of make-up zo pardoes op de foto. We hadden maar tijd voor een uurtje. Nog snel een derde 580 flitser erbij gepakt en wat zelfgemaakte kleurenfilters gebruikt. Hier alvast een foto. Ben achteraf toch heel verast door het kleurrijke resultaat en de snelheid waarop het gedaan is.


De opstelling was een wit rolgordijn achter Yvette met een flitser die ik achter haar op de grond had opgesteld die omhoog schoot (hierop had ik een rood kleurenfilter gemonteerd die ik ff door een kamerplant heb laten schieten). Rechts (vanuit de kijker gezien) had ik een andere flitser staan in een softbox met een blauw kleurenfilter. Direct daaronder stond een zilverkleurige reflector die het hoofdlicht (links, schuin achter Yvette) zacht op haar gezicht reflecteerde. Die hoofdflitser was ook weer voorzien van een blauw kleurenfilter. Om de linkerkant nog iets aan te lichten had ik daar een groot wit reflectiescherm (piepschuimplaat van de Praxis)opgesteld die dus het licht uit de softbox heel subtiel terug kaatste. Binnen een kwartiertje had ik alles zo staan en hatsiekadee.

Backstage foto's van de opstelling:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten