Pagina's

maandag 7 september 2009

Weekend Noord-Holland

Afgelopen weekend ben ik naar vriend/collega Ruud Legdeur geweest in Noord-Holland om samen met hem een workshop te geven in de duinen bij Schoorl. Het was even spannend want in die week daarvoor heeft daar een hevige brand gewoed. De vraag was dus of alles nog wel door zou gaan maar gelukkig werd het duingebied één dag voor onze workshop weer opengesteld voor het publiek. Vrijdagmiddag reed ik al richting Noord-Holland en het koste me moeite want op de Enkhuizerdijk moest ik zowat plat achter het stuur gaan liggen om nog een beetje vooruit te komen zo hard waaide het. Bij Ruud aangekomen hebben we gezamenlijk onze Nodal Ninja's nog eens even flink getuned en nog beter afgesteld. Zaterdagochtend verzamelden wij ons met z'n zessen bij het bezoekerscentrum van Schoorl en volgde er een korte introductie waarbij Ruud en ik een aardig beeld kregen van de verschillende ervaringen van onze workshoppers! Na een duidelijke uitleg van Ruud over het gebruik van verschillende composities en andere fotografische tips gingen we met z'n allen op pad. Na een nacht met storm en regen was het een stralende ochtend met prachtige wolkenluchten. Bij de eerste fotolocatie werd ook de eerste opdracht gegeven en werd de groep in tweeën gesplitst. Ruud en ik namen zo elk een groepje onder onze hoede en kreeg iedereen de maximale aandacht. Na de opdracht werden de ervaringen uitgewisseld en liepen we al slingerend door de verschillende landschappen naar een volgend foto-punt. Er was genoeg tijd om ook lekker onderweg even los te gaan. Toen we aankwamen bij het afgebrande gebied maakte dat een diepe indruk op ons. Wat een indrukwekkend en apart landschap (en lastig) om te fotograferen. Na een paar uur leuk en enthousiast bezig te zijn geweest waren we rond de klok van vieren weer terug bij ons beginpunt en konden we met z'n allen terug kijken op een geslaagde workshop!




Klik op deze link om alle foto's te zien:

Klik op deze link om Ruud's ervaring en zijn foto's te bekijken van de workshop!

Na de workshop hadden Ruud en ik nog energie over om er 's avonds nog even op uit te gaan. Als jongen van de Veluwe wilde ik graag eens het Noord-Hollandse landschap beter leren kennen. Een prachtige zonsondergang tegen een woeste wolkenlucht sloot onze dag succesvol af. Mede dankzij het aangename gezelschap van Ruud en zijn vrouw werd het een top weekend! Bedankt! .


Ps. De volgende gezamenlijke workshop (met als thema Herfst 2009) wordt op de Veluwe gegeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten