Pagina's

dinsdag 23 juni 2009

Luchtmachtdagen 2009

Samen met mijn broer waren we dit jaar uitgenodigd door het 313 squadron om deel te nemen aan de Luchtmachtdagen 2009 op de vliegbasis Volkel. Mijn broer heeft een waanzinnige (volledig werkende) F-16 cockpit nagebouwd! Dit is zo'n publiekstrekker dat we regelmatig door de luchtmacht worden gevraagd voor hun events. Zelf verzorg ik de aankleding rondom de pit met alles wat een F-16 vlieger bij zich heeft en zo hebben we best een leuke display. Donderdag de 18e zijn we maar eens gaan opbouwen want de ervaring heeft geleerd dat er een hoop te regelen valt, dat niet alles goed geregeld is en het uiteindelijk allemaal op jezelf aankomt. En zo ook deze keer. Nadat we de boel uiteindelijk hadden staan kwamen druppelsgewijs ook de eerste gasten (buitenlandse kisten) binnen vliegen en begonnen de eerste demoteams met hun oefeningen. Deze kon ik mooi vastleggen want het was schitterend weer en we hadden toegangspasjes gekregen voor het hele demo terrein. Vrijdag de 19e begon vroeg (5:15 opstaan...gaap) en daarna direct door naar de vliegbasis om alles in gereedheid te brengen. Van een vriend mocht ik de hele dag zijn Canon EF 100-400mm 4.5-5.6L IS lens lenen. Dat was wel even wennen zo'n schuifzoom. Met name de lengte van dit objectief (in compleet uitgeschoven toestand) vond ik best wel heftig en dat merkte ik nog eens extra doordat er een stevige vlagerige wind stond. Deze had zeker ook invloed. De zaterdag werd een prima dag met ontzettend veel (150.000) bezoekers. Het werd een groot succes en was tegelijk ook super pittig. Tegen het einde van deze dag werd de tol die we betaald hadden middels het continue vroege opstaan en de lange dagen die we gedraaid hadden, duidelijk merkbaar. Ik zag ik niet eens meer of ik nou wel of niet m'n lenskap van m'n lens af had gehaald ;-). We kijken terug op een enorm leuk weekend waarbij onze gezamenlijke hobby’s perfect te combineren waren. Via deze link kun je een foto-impressie bekijken en voor de geïnteresseerden heeft m'n broer via deze link nog een verslag geschreven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten