Pagina's

vrijdag 8 mei 2009

Spiegelbeeld

Vandaag kreeg ik een leuke uitdaging om te fotograferen. Het ging om Robert Koppe die mij via de mail had benadert en vroeg of ik een foto van hem wilde maken voor zijn nieuwe website. Geen probleem! Hij heeft sinds kort een eigen verzekering- en hypotheekadvies bureau en daar hoort ook een nieuwe website bij die hij zojuist had vrijgegeven. Hij wilde graag iets speciaals (creatiefs) uithalen met zijn foto. Hij wilde graag als adviseur op de foto (strak in het pak) en zichzelf daarbij als klant een hand geven. Zijn thema is namelijk Adviseren zoals ik zelf geadviseerd zou willen worden”. Een erg leuk idee vond ik en ben daarmee aan de slag gegaan. Ik moest hem dus twee keer fotograferen en daarna gaan Photoshoppen. We hadden afgesproken bij zijn ‘oude’ werkgever makelaarskantoor Rheinders in Apeldoorn voor een geschikte kantoorruimte. Na een tijdje gezocht te hebben vonden we een geschikte locatie. Ik wilde een niet te druk kantoor hebben omdat de nadruk moest liggen op beide Roberts en de handdruk. Er kwam vrij heftig zonlicht naar binnen knallen dus heb ik het rolgordijn (zichtbaar op de achtergrond) flink moeten laten zakken. Daarna ben ik bezig gegaan met het opzetten van het licht. Ik kon nu tevens mijn nieuwe Canon Speedlite 580 EX II flitser proberen. Wat een beest! Dankzij de Sekonic (L-358) kon ik een snelle en gemakkelijke setup vinden. Wat een prachtig & handig apparaat is dit toch. Uiteindelijk heb ik twee flitsers gebruikt met de bekende PocketWizards. Een 580 EX flitser had ik voorzien van een oranje gekleurde omnibounce (om de foto's toch een klein beetje warmte te geven) en de andere 580 EX II flitser voorzien van een doorschiet paraplu. Zonder deze paraplu creëerde deze net teveel slagschaduw. Daarna heb ik naast Robert een andere persoon gevraagd om als testpersoon op de foto te willen. Ik kan namelijk niet die handen in elkaar photoshoppen deze 'verbinding' moest echt zijn. Nadat ik de testfoto genomen had, heb ik een kruisje achter op het LCD schermpje van m'n camera gezet (op het beschermfolie wat ik er vóór die tijd had opgeplakt). Zodoende kon ik precies het juiste punt terugvinden van de handen voor de volgende foto waarbij Robert zich had omgekleed. Thuis ben ik gaan Photoshoppen en zie het resultaat. Ben hier erg tevreden mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten