Pagina's

zaterdag 16 mei 2009

Drukke tijden

Deze week is er weer eentje dat ik mezelf zowat voorbij liep. Elke dag kon ik diverse panden fotograferen en me daarna direct op het bewerken storten om maar bij te blijven. Wat ben ik toch blij met mijn Capture One 4 Pro software! Hoezo economische crisis? Ik begon met een behoorlijke achterstand aan het begin van deze week en die moest ik tussendoor ook nog zien in te halen. Er ging daarnaast ook veel tijd verloren met het aanpassen en opruimen van het interieur in diverse panden om alles toch maar weer strak op de foto te krijgen. Maar er is ook goed nieuws! Gelukkig had ik het licht aardig mee deze week. Toch is het soms moeilijk concessies doen met licht omdat ik toch ook af en toe naar de PocketWizards dreig te grijpen. “Dreig te grijpen” want dit alles opbouwen en instellen kost me eenvoudig weg teveel tijd. Ik maak nu gebruik van beide Canon 580 EX flitsers en probeer via de “master & slave” functie soms wat extra licht te creëren maar dat lukt niet altijd vanwege het infrarood licht moeten beide flitsers elkaar wel kunnen blijven zien! De momenten dat ik naar de PW wil grijpen bestaan meestal uit een donker vertrek die bijvoorbeeld links of rechts de foto inkomt. Denk hierbij aan een kamer die op de gang uitkomt. De laatste tijd probeer ik meer en meer met de 24mm te schieten in plaats van de 16mm. De vertekening neemt dan zo sterk af en dat scheelt weer tijd in het nabewerken. Graag zou ik eens die nieuwe Canon TS-E 24mm tilt shift lens eens willen proberen om te kijken wat je hier aan vertekening kunt verhelpen.


Tussen de bedrijven door ben ik snel nog even naar CameraTools gereden om een LCD protector te halen. Ideaal! Het 3.0” LCD schermpje van de 5D Mark II is zo fraai en goed gecoat maar trekt ook ongelofelijk snel stof aan bovendien poets je het vet er maar lastig af. Met deze LCD protector gaat het veel beter (en je kostbare LCD schermpje is beschermd).


En natuurlijk gaat het voorjaar ook nog steeds door met alle gevolgen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten