Pagina's

dinsdag 31 maart 2009

Kasteel Waardenburg

30 maart j.l. ben ik met collega vriendin Stefani Buijsman op pad geweest. Voor Stichting Het Geldersch Landschap en Geldersche Kasteelen mocht ik het nieuw opgeleverde en volledig gerenoveerde Kasteel Waardenburg fotograferen. De nadruk lag op het maken van een sfeerimpressie. De foto's worden gebruikt voor een speciaal boek dat over Waardenburg gaat. Omdat ik veel met PocketWizards werk en Stefani op zoek was naar een mogelijk ander draadloos (flits)systeem konden we dit op deze manier mooi combineren. Het weer was perfect die dag en de natuur stond letterlijk op springen. De PocketWizards bleven die dag uiteindelijk in de tas en met een enkele flitser (580 EX) die we met behulp van een off-shoe-cord wat konden bewegen, konden we ons prima redden die dag. De lichtval binnen in het kasteel was werkelijk schitterend dus ook hier geen PocketWizards nodig. Ik ben een grote fan van 'natuurlijk licht' dus als ik niet hoef te flitsen dan doe ik het ook niet. Dan maar een andere gelegenheid zoeken waarbij we wel de PW's kunnen gebruiken. Het was een fantastische dag, een prima samenwerking tussen Stefani en mij met als resultaat dat we prachtige sfeerplaten hebben kunnen maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten